promowanie muzyki
reklama i marketing

Budowanie popularności z TikTokiem

TikTok jest popularną aplikacją, z której korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie. Uważana niegdyś za „zabawkę dla dzieci” dzisiaj jest jednym z popularniejszych mediów społecznościowych. Taka sytuacja sprawia, że coraz więcej osób chce zaistnieć na TikTokowej scenie.

Niegdyś TikTok był znany pod nazwą Musical.ly lecz po dwóch latach zmienił on swoją nazwę i formę. Wszystko za sprawą firmy ByteDance, która zmieniła aplikację nie do poznania. To dzięki niej dzisiaj możliwe jest nagrywanie krótkich teledysków przy wykorzystaniu różnych podkładów muzycznych, co stanowi ciekawą formę rozrywki, którą możemy podzielić się z innymi użytkownikami.

Jednak oprócz zabawy, jaką umożliwia TikTok, jest on jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dlatego warto na niego spojrzeć z perspektywy budowania popularności. Ta kwestia ma ogromne znaczenie w szczególności dla początkujących artystów, którzy decydują się wykorzystać TikToka do promowania swojej twórczości. W ten sposób nagrywane przez nich filmiki mogą być, trafiać do przyszłych fanów, którzy będą aktywnie śledzić ich dalsze poczynania. Tak działają również znani artyści, jak m.in. Shawn Mendes, czy Justin Bieber.

Jak widać promowanie muzyki za pośrednictwem TikToka nie jest trudne, lecz wymaga przemyślanej strategii. Podobnie jest w przypadku zarabiania za jego pośrednictwem, które działa na podobnym modelu jak w przypadku serwisu Youtube. Musimy wówczas spełnić szereg wymagań, wśród których jest m.in. minimalny próg obserwujących w ilości 10 tysięcy osób oraz nawiązana współpracy sponsoringowej z dowolną marką.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *