pasmo reklamowe
reklama i marketing

Ile trwa pasmo reklamowe?

Zgodnie z polskim prawem jedno pasmo reklamowe może trwać nie więcej aniżeli 12 minut na każdą godzinę emisji danego programu a poszczególny spot reklamowy nie może być dłuży niż 30 sekund ? minimalnej granicy czasu nie określono.

Oczywiście tego rodzaju wytyczne dotyczą medium, jakim jest telewizja. Poszczególne stacje starają się jednak wydłużać emisje reklam na wszelkie sposoby. Jednym z nich jest przeplatanie reklam zwiastunami kolejnych propozycji programowych. Dobrym rozwiązaniem jest również informowanie widzów o sponsorach danej emisji ? taką reklamę uważa się nawet za bardziej skuteczną aniżeli standardowy, komercyjny spot reklamowy.

W żadnym paśmie reklamowym nie mogą znaleźć się spoty, które naruszałyby dobre imię ogółu, ukazywałyby i namawiały do przemocy czy czynów zabronionych. Wyjątkiem są oczywiście kampanie społeczne, które nie raz zawierają akty przemocy czy sceny uznawane w społeczeństwie za szokujący temat tabu jednak jest to zabieg zamierzony, mający wywołać określone emocje i wpływać na postawy każdego z nas.

Spoty reklamowe kreowane są przeważnie przez specjalistów od reklamy. Istnieją ściśle określone wytyczne dotyczące samej formy spotu. Ten musi zawierać odpowiedni dobór muzyczny i kolorystyczny, koniecznym jest również chwytliwe hasło reklamowe. Pamiętajmy, że wszystkie te czynniki oraz niezbędne informacje o danym produkcie czy usłudze muszą zawrzeć się w czasie nie dłuższym aniżeli 30 sekund.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *